Aug 22, 2008

MAHA 2008 20/08/2008





Sebagaimana biasa setiap tahun berlansung pameran berkaitan
pertanian dan perternakan atau MAHA di Serdang. Tahun ni first time
aku pergi, sebab menemankan Uda dan Cik.

Btw, Uda sejak minggu lepas sudah pun berpindah ke kpg sebab nak
serius dgn penternakan cacingnya.
Pukul 930 rombongan dr kpg sampai sebuah kereta. Selain Uda anak2
dan Cik, Mak, Kak Long dan anak2 nya pun datang. 4 dewasa, 5 budak
bak kata Cik bkn penuh tapi tepu.
So terpaksalah aku bwk kereta jgk. Yg merisaukan perjalanan jauh
sure Sabrina nak nyusu, tp terpaksa jgk lah.

Mak dan anak2 saudara semer naik kreta aku. Sib baik Sabrina pun
mau jgk dgn mak. Perjalanan pergi mencabar jgk sebab tak tau jln,
berpandukan signboard je. Tersesat lah sampai ke Putrajaya.
Sib baik jumpa dgn org yg tunjuk jln betul, selamat sampai.

Kawasan Maha mmg luas sgt. Mula kami habiskan masa kat dewan
pameran utama. Tgk produk2 info2 pertanian dan perniagaan.
Rasa2 makanan, beli jus roselle. Sabrina kadang2 ok duduk dlm
stroller, kdg tak mau. Layan jgk lah. Kadang nyusukan je sambil
berdiri sebab tak sempat carik tpt duduk. Sib baik aku pakai baju
nyusu so tak lah ketara sgt. Ada jgk yg memandang pelik tapi
buat slamba je pasal aku yakin tak de yg terdedah.

Lepas menghabiskan masa beberapa jam di dewan, kami
ke laman sayur, laman ternakan. Byk lagi tpt yg tak dpt dilawati
tapi disebabkan kesuntukan masa , kehabisan tenaga kami balik
sblm magrib. Sempat jgk memborong pokok cili dan tomato
sblm balik. Langkah awal jadi petani moden. heheheee..

** gambar akan menyusul kemudian

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails