Jul 3, 2008

Bersabarlah...

Isnin 30 Jun.. aku becuti tp sebab ada training so kena lah dtg ofis
walaupun berat hati. Jadualnya pkl 930 sampai 530ptg. Kiranya satu
hari, buat pertama kali sebelah siang aku kena tinggalkan Sabrina
lama di rmh Wati. Kira test sblm aku mulai shif siang rabu nanti.

Masa hantar mmg dia menangis. Aku susukan diam la sekejap, tapi bila
Wati ambil melalak le balik. Terpaksa jgk tinggalkan sebab dah terlambat.
Balik dari ofis ambil Sabrina terus. Satu hari kata Wati kerap menangis
tapi tak kuat lah sgt. Balik ke rmh Abg ada. Sementara nak angkat barang
aku tinggalkan dgn abg sekejap, tp menangis je dia takut kena tinggal.
Kesian betul. Dah pandai nak mama ada aje.
Macam mane lah nak kasi sabar yer.

Selasa 1 Julai... Hari ni aku off. Pagi dok membasuh. Mengemas cuma
sket2 sebab Sabrina bad mood. Tak mau berenggang langsung. Kalo bole
nak berdukung je, pas tu kejap nak selak baju nak susu. Tapi susu kejap2
je. Agaknya nak balas dendam yg semlam kot. Tgh ari pun tak masak sgt.
Aku pulak tension pasal tak boleh concentrate buat kj. Melayan tangis
aje.. Kadang2 hilang jgk sabar mama. His his.. teruknya lah. Baru anak
sorang dah macam ni. Kalo lebih tah macam mane la ek.

Petang aku sempat2 kan jgk buat lepat pisang. Pisang abu yg mertua
kasi dah lembik sgt so buat lepat je lah. Bole jgk dimakan.
Dlm pukul 6 aku ke rmh Wati, lepas tu sama2 p rmh mak Usunya
yg pandai mengurut. Tujuannya nak urut Sabrina. Ye lah dah byk
kali jatuh lah, tergolek mcm2 sejak2 nak berdiri2 nih.
Tapi kesiannya dengar dia menangis dr dlm kereta ke rmh Wati
sampai le balik dr rmh mak Usu. Nangis tak nak Wati pegang,
nangis kena urut. Sambil bwk kete aku ckp2 jgk le tapi tak mau jln
langsung. Terpaksa la tahan telinga jgk.

Rabu 2 Jun... Hari pertama aku shif siang sejak hantar Sabrina ke
rmh Wati. Masa ditinggalkan pagi , masih lagi melalak sakan. Kali ni
aku tak tunggu lama. Tawakkal aje lah moga Wati dapat pujuk Sabrina.
Sepanjang di tempat keje, mmg aku risau tak abes2. Doa2 jgk lah dr
jauh moga anak mama tak nangis2. Sambil pum susu bila tgk video
dia menangis tu sedih jgk.

Dari forum Si.com terbaca posting tentang mamaampang yg kehilangan
babynya berusia 4 bln sebab terlangkup dlm buaian. Innalillah..
Moga baby ini akan menyambut mamanya di pintu surga.
Tak dapat dibayangkan betapa sedinya mamaampang @ kak laily.
Walaupun tak kenal dekat, tp selalu baca posting2 dia pasal penyusuan.
Sedih.. sedih.. moga anak mama di jauhkan dari sebarang musibah.
Amin..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails