Jan 15, 2009

Sabrina 16 bulan.



Hari ini aku terpaksa bercuti sebab Sabrina demam lagi.
Sebenarnya hari ni msk hari yg ketiga dia demam. 2 hari
sebelum ni tak panas sgt, cuma hari ni suhunya mencecah
39'C tu yg aku ambik keputusan jg sendiri je.
Pkl 7 pg aku mskkan ubat, lumurkan kepalanya dgn air
asam jawa, susukan dan tidurkan. 9 pg dia bangun nampak
berkurang sket.
Selera tak ada sgt utk mkn nasi so ks biskut dan bijirin aja.
Yg pasti menyusu mmg nak aje.
Tgh hari aku tidurkan lagi sampai 3.30ptg tadi br dia jg.
Nampak mcm dah sembuh. harap2 begitulah.

12hb lepas Sabrina menjangkau 16bulan. Walaupun kecil molek
je tapi sihat, aktif dan pintar. Berberapa perkataan yg boleh
disebutnya " ayah, mama, nak, nah, dah" . Kalau nak mkn
atau lepas org azan mesti tadah tgn pastu berdoa la ngan bahasa
dia tu. hihihihi.. pandai betul. Bahasa kita pun dah difahaminya.

Bab permakanan, aku dah kasi nasi biasa je. Tak perlu lg bubur.
Sabrina lebih suka suap sendiri pun. Tapi tak de la byk,
dia suka meratah lauk, sayur je. Nasi aku suapkan tp dlm 3,4
suap je lah. Skang dah boleh duduk
semula dlm high chairnya. Itupun lepas dipisahkan mejanya.
Rupanya Sabrina nak mkn semeja ngan mama ngan ayah.

Sejak seminggu lepas aku belikan susu Prediasure complete.
Cuma bagisekali sehari di rmh Wati. Weekend lepas aku cuba
bagi langsung tak mau. Agaknya sebab dia ingat susu pum kot.
Harap2 ada peningkatan dlm berat badannya. Minggu dpn
nak timbang lagi. Wait n see...



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails