May 2, 2009

Musim selsema



Selasa 28 April... Sejak tgh malam badan Sabrina rasa panas
sket. Dedor.. kata org kampong. Tanda2 nak demam la tuh,
Pagi masa nak pergi kerja pn mcm tu juga. Tapi tidurnya
masih lena. Aku tak cuti sebab nak menhabiskan training yg
bermula semalam. Cuma pesan kat Wati soh kasi Sabrina
ubat je.
Rabu 29 April.. aku cuti sempana Japan holiday. Lagipun
Sabrina masih demam. Hari ni makin panas bdnnya. Malam
tadi aku msk ubat kat punggung sebab suhu sampai 38.9' C
Abg keje malam minggu ni jd aku uruskan sorang2 je.
Siang abg balik kerja bdn Sabrina tak panas sgt. Bagi abg
rehat dulu. Lagi pun ubat minum masih ada.
Lepas zohor aku ajak abang ke Plaza Alam Sentral beli kain
langsir. Kalau sempat nak jahit kat kpg hujng minggu nanti.
Kalau tak upah Uda jahit je la. hihihi..
Sabrina kalau bab berjalan mmg suka. Nampak sihat je.
Masa nak balik Sabrina tidur lena so tak de lah singgah klinik.
Lepas magrib sebab bdnnya mula panas balik aku ajak
abg ke klinik sebelum dia pergi kerja. Demam biasa
cuma doktor pesan elakkan makanan berminyak sebab tekak
dia merah takut batuk pulak nanti.
Hmm satu benda baru kena ingat nih. Slalu hentam je .
Sampai ke hari ini, Sabtu.. Sabrina masih tak sihat. Demam
tak ada, tp selsema pulak dah 2 hari. Hopefully cepat lah
sembuh kesian tgk dia tidur tak lena.
2 malam ni pandai pulak nak minum air masak tgh mlm.
Kehausan agaknya. Susu mamanya pun dah tak cukup.
Minggu dpn aku cuti 3 hari. Golden week kata org Jepun.
hehehe.. syok nye. Plan nak balik kpg jahit langsir. Pastu
balik sini nak jumpa kawan lama pulak.
Plan je.. insyaallah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails