Oct 25, 2009

Glucose meter


Bila gagal ujian Glucose test tolerance kat klinik ari tu,
mcm masa pregnantkan Sabrina aku dah disuruh start
buat BCP dua minggu sekali. Check perut pun 2 minggu
sekali..Memang mendera perasaan betul kali ni pasal dulu
aku keje shif so ada byk masa nak ulang alik klinik sebab off
day pun byk. Tapi skang dah keje normal tak kan nak cuti je.

Masa 2nd time check up aku tak pegi , ingatkan nak p swasta
je lepas ni.. tapi cam biasa la nurse klinik call dipujuk2 aku
pun pegi jgk la utk check up. Utk BCP aku survey glucose
meter jumpa yg reasonable price kat guardian.
Brand Caresence Pop harga RM88 plus jarum tambahan
rm22 dpt 100. Ok lah tu. Dapat jimat masa dan tenaga.

Hari tu dah tanya doktor kalau buat test sendiri cuma perlu
hantar result pkl 8mlm je. Siang 3 kali sendiri. Ari tu dah buat
sendiri tak ada problem. Nurse pn tak sibuk tanya barang apa
aku guna. Lega.. kurang sket masalah. Utk check up 2 minggu
nak menjimatkan cuti, maybe ambik half day or datang lewat
je lah.. Hope manager baru nanti tak de problem.
Actually kalau team lain, team lead dtg lewat benda biasa,
cuma bila keje campur2 ngan org jepun ni susah diaorang
nak accept. Tapi terpaksa gak la tebalkan muka. hehehe..
cuti dah tak ada. Lain la cuti melambak.

Selain problem diabetes masa hamil ni, alhamdulillah tak de
problem lain. Mabuk2 tak ade. So mudah jgk la kali ni.
Keje pun tak brapa terganggu. Alhamdulillah takat ni masih
boleh memikul tugas yg baru. Rezeki anak jg kali ni.
Allah Maha Kaya. Dulu masa Sabrina pun bertugas position
dah naik gaji, kali ni walaupun dlm team yg sama jadi
team lead pulak. Tak pernah terbayang jadi lead, tapi insyaallah
akan pikul tugas ni sebaik2nya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails