Jan 29, 2010

Kelahiran awal







Sambungan dari posting sebelumnya.


20hb jan.. Doktor ambil air ketuban aku. Proses yg agak menyakitkan.
Abg tak sempat sampai hospital. Aku cuma tawakkal aje lah.
Air ketuban tu di hantar ke makmal DNA di bangi dengan kos rm950.
Sebelum tu ingat nak hantar ke Singapura tapi sebab nak keputusan
cepat jadi doktor Baskaran suruh hantar dlm negara aje.
Doktor kata kalau baby normal terus keluarkan aje. Kalau tak normal
kita pikir lain. Hari keputusan 2,3 hari kemudian.
Berdebar2 juga menunggu hasil ujian DNA, aku harap semuanya normal.

22hb jan.. 11pg Doktor Jumeah bgtau keputusan DNA anak aku sihat dan
bebas dari sindrom yg biasa terjadi. Jadi dia suruh bersedia utk pembedahan.
Aku call abg yg tengah bawak Sabrina jalan2 ke kedai. Aku ingat pembedahan
dalam pukul 3,4 petang sebab doktor pesan suruh berpuasa dulu.
Pukul 1.30 nurse bgtau aku di panggil ke bilik pembedahan. Semuanya jadi
kelam kabut. Aku dan abg cuma sempat bermaafan di telefon aje.
2:15 petang anakku dikeluarkan dari rahimku dengan ceaseran.
Kuat bunyi tangisannya. Alhamdulillah aku bersyukur sangat.
Kluar dari bilik bedah baru nampak abg. Abg kata dia dha jumpa baby yg
dihantar ke NICU. Lega dah selamat.

Kami namakan Nur Khalisha yg bererti Cahaya Suci/murni.
Nama ni kami jumpa di majalah Pa&Ma lepas tahu kandungan aku girl.
Dapat Sabrina adik perempuan. Beratnya 1.16kg




2 comments:

  1. Alhamdulillahh.. syukurr sangat2 both boby and mommy sihattt dan selamattt....! Semua yang berlaku pasti ada hikmah. take care Wah!

    ReplyDelete
  2. Thanks Izan. Alhamdulillah kedua2nya sihat walafiat skang. Nak tambahkan berat Khalisha je.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails