Mar 18, 2009

Sabrina msk wad








Minggu lepas khamis-ahad Sabrina di masukkan kan ke SMC
sebab muntah2 dan cirit birit. Asalnya hari rabu Sabrina demam
biasa dan aku still pergi kerja. Tengah malam berikutnya tiba2
dia muntah kat katil. Pastu berterusan tiap kali menyusu dan
kasi air masak dan kadang tak bagi apa pun muntah.

Ajak abg ke klinik tp nak tunggu pagi pulak.
Muntah Sabrina tak jugk kurang sampai ke pagi. Tension betul.
Bawak ke panel klinik doktor suggest utk msk wad sebelum dia
dehidrated. Mmg aku setuju sangat pasal kesian tgk tak ada apa
dapat mask dalam mulutnya.
So 3 malam berikutnya aku menunggu Sabrina di SMC Shah Alam.
Masuk air sebotol ambik masa dlm sehari setengah.
Lebihnya cuma monitor muntah dan ciritnya.

Hari kedua aku pulak kena muntah2. Mmg teruk betul rasanya sebab
selera langsung tak ada. Macam tu la yg Sabrina rasa kot. Tp pasal
dia kecik lagi, tak bole la nak paksa2 makan mcam kita nih.
Hari tu Sabrina dah boleh main2 dengan jiran kat katil sebelah.
Aku pulak yg tak larat sgt nak jaga dia. Baring je kejenya.

Doktor kata mungkin sebab msuk kuman dalam perutnya.
Puncanya tak tau lah dari mana. Jangkit dari ayahnya ke
sebab abang pn dah byk ari cirit birit. Lagipun ikut doktor
skang hospital penuh dgn penyakit nih. So kebersihan tu
mmg penting sgt. Hopefully tak berulang lah lagi..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails