Jun 15, 2009

Kursus HPA




13-14 Jun aku menghadirkan diri ke PBC HPA dia Uniten Bangi.
Sebenarnya hari Jumaat aku baru confirm tempat. Maklum le
decide nak pegi pun last minute.

Sebenarnya ada member ofis kawen di Perak. Hajat di hati mmg lah
nak pegi sebab dulu dia dtg masa kawen. Tapi abg keje normal mlm
Ahad tu. Pulak tu dah 2 minggu dia cakap aku asyik soh dia
bawak ke sana ke mari. Terasa bersalah le pulak.
Walaupun abg ckp ala main2 tp kena paham2 jgk lah.
So minggu ni tak de lah ke mana ngan abg.
Sembang ngan Wati sanggup pulak dia jaga Sabrina kalo aku
p kursus. Isk.. isk.. bersemangat le pulak jadinya.

Alhamdulillah le aku dah biasa drive sensorang. So tak la takut sgt.
Yang penting naik highway lah. Bayar lebih tak pe la, janji selamat.
Nak ikut jln biasa bknnye aku paham sgt dr Klang.
Program dari 9pg Sabtu sampai 5 ptg hari Ahad.
Sebenarnya malam, lepas abis program bole pulang kalau dpt
kebenaran, mula2 mmg nak balik je sebab malas sgt nak pum susu,
maklum la dah sebulan pencen. Tapi bila masuk kol 10 program
akhir aku dah start letih le pulak. Rasa malas nanti nak peningcarik
jalan balik. Bila contact Wati katanya Sabrina pun ok je.
So lega lah. Tawakkal je lah.
Aktiviti pum susu buat kat bilik je lah.

Pkl 445 ada program Qiamullaill tp tak de rezeki pulak nak join.
So hanya dengar kuliah subuh je lah. Bagus sangat.
Penceramahnya adik Ustaz Asri Rabbani . Dia ni juga org HPA.
Yang lainnya program ni, semua motivator, penerangan dr org
yg berpengalaman dlm HPA sendiri. Tak de la motivator luar
yg tak tau ape2 benda ni.

Keseluruhannya, aku mmg seronok dapat join. Alhamdulillah
dikurniakan kekuatan walaupun aku loneranger je. Semua main
gamble. hehhee.. Walaupun abg tak join, maybe belum minat lagi
tp yg penting kata Ustaz , suami beri kebenaran.
Yes yes.. itu paling penting. Tapi kalau abg ada mesti lg seronok.

Aku sebenarnya berasa sangat insaf, terasa sgt lemahnya org
Islam. Berita dari Ambon dan Palestin paling menyayat hati.
Pembunuhan sesuka hati. Rasanya kalau kita bersatu, ekonomi
kuat, pasti org non muslim hormat.
Kagum sungguh dgn usaha pengasas HPA ni. Sudah lah pemurah
sangat. Pandanganya jauh, bukan harta dunia yg dipandang.

Iskk.. nampaknya sudah silap meletakkan matlamat.
Wang bkn segalanya sebab itu buat kita bahagia sementara saja.
Yang penting kita buat sesuatu utk umat Islam, rezeki utk kita
Allah tetapkan. Bila ada wang lebih penting kita dapat gunakan
ke jalan Allah, utk bekalan kemudian hari.
Alhamduillah syukur, sebab aku masih diberi kesempatan
untuk berubah. Masih diberi waktu. Insyaallah akan berubah.
Dari pakaian, perbuatan, cara hidup.. Insyaallah.

* utk yg mengenali andainya anda merasa sy masih sama,
tegur2 lah ye.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails