Jun 30, 2009

Minggu2 penyakit

Sekarang sudah masuk minggu ke2 aku, Sabrina dan abang
ditimpa penyakit. Aku dan abg demam dan batuk , Sabrina
pulak demam batuk dan selsema.

Bagi kami dah dewasa ni tak de lah masalah sgt. Insyaallah
kejap je baiknya. Tapi bila anak kecil yg sakit, isk isk.. mencabar
jgk lah. Yang aku blajar org sakit sebab kifarah kepada dosa2nya.
Tapi utk org dewasa je lah kan.
Moga2 terhapus lah dosa2ku yang lalu. Aminn..

Sejak Sabrina batuk dan selsema seminggu lepas, selera makan
nampak sgt berkurang. Apa bg pun tak mau. Dah pandai bercakap
kalau kita nak paksa pn susah lah kan. Kang mau di baling2nya
makanan tu. Sib baik lah minum susu masih mau. Susu badan
mcm biasa. Sesekali dia mintak tunjuk gak nak susu tin, tapi
tak de lah minum byk sgt pun. Aku pun bancuh sekadar 2-3oz
tapi slalunya tak habis. Rasanya byk aku yg minum FM dari
dia kot. hehehe..

2,3 malam ni dah Sabrina jg dr jam 2-5pg.. Aku pun dah beberapa
kali lewat masuk ofis. Sib baik lah jenis keje yg tak strict sgt.
Kalo tak mau le kena tindakan.
Skang ni cuaca kalau belah petang dah kerap hujan. Kalau tak
hujan panas sgt la pulak. Sebab tu ramai yg jatuh sakit.
Selsema Babi pun dah makin merebak2. Eeee mintak2 kita
semua dijauhkan . Itulah , Allah pn dah bgtau babi tu punca
macam2 penyakit. Tapi ramai manusia ni tak paham2.
Di radio IKIM kata, babi hanya membuang 20% kotoran dr
badannya 80% lg tertinggal dlm bdn. Eiii.. kotornya.

Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui setiap kejadian.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails