May 23, 2010

Aktiviti baru

Dua minggu lepas aku dah memulakan aktiviti baharu.
Chewahhh.. ayat baharu tu. kih kih kih..
Sebenarnya dok pikir2 apelah skil yang aku ada yg boleh guna
utk tambah2 pendapatan kalau dah tak de rezeki dlm pekerjaan.
Tetiba teringat pasal sulaman. Aku dah penah berlajar sulaman
manik sebelum kawin. Tapi cuma sulaman asas. Itupun sekejap je
dipraktikkan.
Menjahit pun dah boleh tapi bila dah kawin
dah pindah Meru tak de kemudahan menjahit aktiviti tu terhenti.
Baju skang ni semer serah kat kak uda sebab dia pun ambik upah.

Balik pada cerita manik tadi, aku bukak balik tool box byk nye lagi
manik yg tak guna. Terus start asah bakat balik.
Dah byk step yg lupa. Google kat internet byknye fesyen2 terkini
yg cantikkk sgt. Terus mintak izin abg nak pergi kelas manik.
Asalnya nak pergi tpt Lin kat Anggerik Mall. Walaupun jauh
tapi sebab kenal rasa ansin. Tapi bila terjumpa satu kedai manik
tak jauh dr rmh, terus ubah fikiran.
Setakat ni aku dpt pergi sabtu je sebab ahad tutup.
Hopefully raya nanti dah boleh jahit fesyen bunga tabur ke
crumble ker..huhu. Tak sabar betul!!



Hasil sulaman manik lepas 2kelas. Sulaman asas.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails