Aug 29, 2010

Stok susu Ramadhan - Khalisha 7 bulan


                                                Stok susu Khalisha setakat hari ini.



Khalisha sudah 7 bulan dgn berat terkini 4.5kg. Alhamdulillah.
Kalau dibandingkan dengan berat bulan lepas cuma naik 200gm.
Agak sedikit kenaikannya kali ini, sebab di pertengahan bulan
Khalisha demam seminggu dan kurang selera nak makan dan menyusu.
Skang sudah kembali normal.

Khalisha skang pantang nak baring sendiri. Kalau dulu rasa amat mudah,
lepas meyusu je biarkan dia baring sendiri tgk tv nanti dia tidur sendiri.
Tapi skang pantang kita baringkan walaupun sekejap, dah menangis sakan.
Memang agak mencabar saat ini.
Hanya Allah aje yang tahu kenkadang rasa tension tpi kena lah kawal
perasaan. Kalau Sabrina pulak mengada2 lagilah . Nakal jgk Kak ayong
ni. Tertumpah lah, terpijak , terketuk adik mcm macam ter.. kena angin
tak baik aku pn hilang sabar laju je tgn mencubit or pkl kakinya.
Kadang kesian jg, tapi kalau redha dia tak tau pulak benda tu salah.

Bebalik pada Khalisha, stok ebm utk Khalisha agak byk berkurangan.
sblm ini byk kali jg aku pum 2 kali shj kat opis. Atas alasan tak sempat.
Bila stok dah menyusut baru aku pastikan pum 3 kali. Dan pum juga
hujung minggu. Insyaallah masih mencukupi.
Khalisha perlukan sehari dlm 12oz sahaja. Aku tinggalkan dia dr jam
8 sampai 630 otg. Biasanya last menyusu pkl 730 or pkl 8.

Buat masa ni aku kekalkan ambil kopi radix, spirulina, koko radix
dengan harapan bdn aku dpt supply susu sebanyak demand Khalisha.
Insyaallah.

Selain tu doa kepada Allah tak putus agar anak2 mama menjadi
anak2 yang solehah, senang dididik, mendengar kata, sihat, pintar,
dijauhkan dari sebarang penyakit. Amin Ya Rabbal alamin....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails