Mar 27, 2008

Kenduri

Sepanjang minggu lepas (17/3-21/3) aku sibuk dgn training di CSA,
Amcorp tower,PJ. 5 hari berulang alik ikut federal highway. Mmg
tension dgn jam.
Tapi alhamdulillah berjaya jgk melepasinya. Aku pum susu kat bilik
meeting yg kosong. Receptionist kat situ phm so tak byk soal . Kenkawan
pun phm, so de la risau. Hari terakhir, aku dpt lunch ngan member
sekampung, Azrina. Asyik berym ngan sms je. Mmg sronok le
dpt jumpa. Topik SI mmg main lah.

Sabtu 22 Mac .. aku blk kpg tumpang uda. Sebabnya esok harinya
cik nak buat kenduri arwah opah.
Abg tak balik hari ni sebab mlm nanti still keje sampai esok pg.
Bertolak dr Meru tgh hari , on the way balik hujan trn lebat tp
sampai dgn selamat kat kpg
dlm pukul 3. Terus ke rumah cik, lunch . Sebab tak byk sgt keje
nak buat, petang aku mintak uda hantar ke rmh mertua. Nak
jgk jumpakan Erin ngan opah dan atuknya. Sure diaorg suka.
Kol 6 dlm hujan renyai aku ke rmh mertua. Rupa nya mak
blm tau aku nak balik. Dia ada call abg sebab lain. Tapi camne
pun mak abah tentulah suka dpt jumpa cucunya. Erin main2
gak ngan atuknya kejap pastu dah ngantuk. Aku susukan terus
je tidur. Hujan kat luar tak berhenti sampai ke mlm. So sudahnya
tido je lah rmh mertua. Walaupn dah lama tak tidur rmh mak
sendiri, tp sbb keselamatan sabo je lah.

Ahad 23 Mac..kol 830 pg wahid ambik bwk balik rmh mak.
Call abg, katanya tak larat nak balik. letih.. dah agak. hehehe.
Mandi manda, siapkan itu ini, kol 10 p rmh cik. Org tgh sibuk
nak memasak. Aku tolong2 hal2 dlm rmh je lah. Potong2 kuih,
tolong menghidang. Sebab kena tgh erin skali. Erin sib baik le
tak meragam sgt walaupun tidur terganggu. Agaknya sbb ramai
melayan kot. Lepas zohor majlis habis, baru lah blik rmh mak
dan relek2. Lepas magrib balik ke klang.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails