Mar 1, 2008

Luahan rasa

Sabtu 1hb... Kejap je dah masuk bln 3. Masa mmg cpt berlalu. Org tak
aktif mcm aku ni dok takat tu je la.. isk isk.. bile la nak stat projek2
tergendala. hmmm..Actually aku keje ari ni. Minggu ni day shif. Hari
ni lastday.Tu yg sempat update blog. Kalo tidak.. bz betul. Minggu ni
bz ngan traning client baru lagi. CCIBS. Sebenarnya dah naik tension.
Training tak abes.Asyik blk lambat.Keje makin bertambah, org sket,
yg sekepala krg, masa pump dah kurang.sib baik ade gak naik gaji
aritu. Syukur lah.Mmg banyak kali dah rasa nak quit je.Tapi camno
ngan belanja rmh, loan rmh, kete lagik. Eiiii...kalo aku kawen ngan org
kaya senang la cite.Kekeke.. mcm le layak kawen ngan org kaye. Abg
pun dah ckp baik. syukur..syukur..bertanggungjawab,penyanyang...hihihi.
malu lak.Nampaknya kena la bersabo keje beberapa thn lagi. Kena carik
backup gakcamni. Projek serai merai jadik ke tak ekkk. Tak balik kpg tak
bincang lagi ngan family. Mlm td kak cat kasi msg dr ofis. Dia pun tension
jgk. Ada lagi yg dok ckp tension2 ngan keje. MMmmm... boring lak
environment cam ni.

Ari ni aku puasa ganti. Hari yg kedua. Hari pertama dah buat rabu
kemarin. Insyaallah kalo pnh ari ni lagi 28hari kena ganti.
Takpelah sket2. aku target sebln 5,6 ari so menjelang ramadhan
nanti selesai lah 30 hari. Hope diberikan kesenangan.
Mmg saje aku pilih hari keje. Kalau tidakmaybe tak tahan sebab
siang erin kuat nyusu.Minggu ni best lah sebab keje 3 hari. Actually 4
tapi khamis ambek cuti sebabkak ema p check up. Dpt jgk le terus
manjakan erin.Kak ema dah pregnant 4 bln lebih. Katanya still larat nak
jg erin. Syg nak suruh org lain jaga. Aku pun senang tgk kakema jaga.
Kemas je erin. Dapat aku blajar skali. Tapi kalo dah kak ema sarat dan
tak larat kena lah jgk carik org lain. Lagi satu kak ema dah tau berapa,
bila nak ks ebm kat erin.Bkn senang nak ajar org balik nanti.
huhuhu.. tak bestnye lah.

Hari ni banyak melalut la pulak. Hehehe..luahan perasaan kpd diri sendiri.


Terbaca luahan rasa kat SI.com .. insaf la pulak.
Maksud Ayat 1000 dinar
Barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan
baginya jalan keluar.Dan memberi rezeki kepadanya tanpa di sangka-
sangka.Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah, nescaya Allah
akan mencukupkannya.Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan
yang dikehendakiNya.Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan
bagi tiap-tiap sesuatu.

Ya Allah, semoga aku sentiasa menjadi hamba yang bersyukur....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails