Apr 12, 2008

Erin 7 bln






Alhamdulillah Erin masuk 7 bln hari ni. Membesar dgn sihat
dan cergas nampaknye. Kejap je rasanya. Skang ni makin
aktif betul. Nak main aje kerjanya.

Sudah hampir seminggu erin mkn bubur nasi+kentang+lobak+
ikan bilis dua kali sehari. Dilenyek dan ditapis.

Suka betul nak makan nampaknya.
Mmg dah bersedia lah perutnya tu. Sib baik tak de alahan ke ape.
Aku pun bagi cuma setakat bekas dadih yg kecil. Cuma utk
isi perut je. Susu sehari rmah kak ema dia minum 4 x 3oz .
Kak ema tak bagi air masak. Lepas mkn setgh jam bg susu.
Aku pun masih dapat hasilkan dlm 15oz sehari, insyaallah dpt
le bekalkan ebm lama lagi. Actually masa pum kat opis dah
semakin jarak 4,5jam sekali. Sehari dpt 3 kali . Kejenye 12 jam.
Tapi dek keje yg bertambah2 mmg tak boleh elak lah. Tp bekal
ebm mmg terlebih slalu, so harap aku dpt bekal kan susu sampai
erin besar sikit. Skang ni target utk setahun pulak lah.

Erin 2,3 hari ni aku tengok dah pandai nak buat gaya merangkak.
Semlam dah berundur 2,3 tapak. Eiiii seronok nye tgk anak
membesar depan mata. Abg ckp suka melayan anak skang.
Maklum lah anak pun dah pandai tarik perhatian. Skang kalau
letak dlm walker pandai dia menuju ke arah yg dia nak. Tapi tak
lah selalu lekak kat walker pun. Kang krg lak masa dia nak blajar
merangkak , mara semer. Bila perlu je lah. Minggu ni erin lepas
magrib dah tak tidur mcm selalu. Bila aku ambek kat rmh kak
ema dlm kol 8 dia still berjaga. Sampai lah kat rmh, dia tunggu
aku dan abg makan (erin dok dlm walker). Pastu baru le aku
tidurkan. Skang ni pesennye, nak nyusu sambil baring baru leh
tidur. Kalo aku tak baring same, mmg tak tido lah dia. Pandai
tunjuk perasaan lak tu. Comel betulll. Tu yg slalu aku tertidur
same. Nasik tak turun lagi dah baring.. habis
le buncit balik perut ni. isk isk.. ooo tidakkkk.

2 comments:

  1. thanks ci ume.. hehehe.. budak kecik mmg comel2 ekk..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails