Apr 26, 2008

Peristiwa

Hari ni mlm ke4 aku keje. Sebenarnya aku nak ambek emergency
leave tp pasal tak de org yg nak standby terpaksa gak la aku
keje walaupun dtg lewat. Dekat 1040mlm baru tiba. Cian shifmate
aku kak Aida. Walaupun keje tak bz tp dibuatnya keje urgent
dtg time dia p pum ke , puas jgk le nak menjawab kat jepun2
tu nanti.

Siang td sampai je kol 8 pd aku terus basuh baju erin plus kemas
dapur. Sebab kat opis dah pum 3 kali so tak pum pagi kat rmh
ingat nak tunggu lepas ambek erin nanti. Kol 9 lepas siap
sidai baju mandi, sarapan aku tido sat. Kak ema call pkl 930 ckp
erin dah jaga, perasan aku dah p ambek erin rupenya tertido..
Tup tup 1030 baru terbangun. Alamak.. kesian kak ema. Tak pasal2
dia lak kena overtime. Erin mmg dah ngantuk masa tu.
so balik rmh kol 11 aku ngan dia tidur kat toto. Kol 1 erin terjaga
aku pn bgn gak le. Panaskan bubur erin ks dia makan.
Kol 3 erin ngantuk balik, hehehe mmg le aku tunggu kan..
sambung tido lagi sampai kol 5.

Lepas angkat baju kat blakang ms menuju tpt erin tido aku
terpandang benda hitam menyusur msk bilik. Terkujat aku,
isk takkan le kucing lak menyusur. Ni sure ular.. so dlm
gelabahnya aku angkat erin yg kebetulan terjaga lak (mesti
sbab aku takde sebelah dia tu ) , capai tuala buat tutup kepala
terus keluar rmh. Papehal kena selamatkan diri ngan anak dl.
Kebetulan jiran aku liza ngan suaminya ada kat rmh. So mintak
tolong suaminya Arif tolong check. Mula tak jumpa lepas 10
minit katanya dah nampak kat celah almari. Katanya ular
tedung, nak tangkap pun tak ckp alat so soh aku call bomba.
Nervous gak nak call ni, tp dah hal penting gini ke gak mintak
bantuan bomba. Dlm setgh jam lepas tu , 6pm baru bomba
sampai ngan jentera beso nye tuh. Kecoh la jiran2 masa tu.
Maklum la tetiba msk kete bomba lak.
Dlm 20 minit baru dpt dimatikan ular tu. Kesian aku tgk ular
tu. Tp kang bahaya lak kalo dilepaskan gitu je.
Actually aku dpt le rekod video peristiwa tu sebab nak tunjuk
kat abg yg tak sempat tgk.

Lepas bomba balik majlis pun bersurai , tp aku still takut2 nak
msk rmh.Lepak jap ngan jiran2 baru msk rmh. Sbb nak ks erin
mkn ngan nak tgk situasi rmh. Mmg berselerak le bilik sebab diaorg
dok campak brg atas katil. Darah ular pun terpercik2 kat lantai.
Aku selawat byk2 tenangkan diri. Kasi erin mkn bubur sambil
tunggu abg balik. Tak lama pastu abg balik, baru le lega.
By the time dah kol 7 aku dah tak de mood nak p keje. Tp bila
call opis katanya susah nak carik org ganti sebab siang semer
yg off ada training. Tensionnye dengar.
Kol 7 lebih kak Aida call dia cuba carik solution. Tp last2 mmg
tak de pilihan so aku kena p keje gak. Abg bengang jgk tp nak
wat camne kan. Thanks le abg tolong mop lantai rmh dah le
kotor ngan darah plus bomba2 tu semer pakai kasut lak.
Dlm takut2 tu aku kemaskan jgk le bilik. Mandikan erin dan
tidokan. Sebab erin dah tido so mintak abg jg aje lah. Tapi pg
esok kena balik before abg p keje lah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails