Apr 1, 2008

Hujung minggu



Kes mamanya tak sabar nak tgk erin cuba walker. Bgn tido
terus letak.. sepet2 mata anak kut. hehhehee


Sabtu 29 mac.. mlm ni aku mintak cuti sebab kat lorong rmh aku
nak buat makan2. Sampai rmh 840 pagi lewat sket , ingat bole
terus pum susu, check2 kunci kete tak de lak. Call abg, abg pun
tak perasan aku tak bwk kunci. Abg balik ptg so nak tak nak aku
drive jgk le ke S.Alam p ambik kunci. Pasal letih mmg ganaz gak
le aku bwk kete. Ulang alik shah alam, dkt kol 10pg baru aku
ambek erin. Letih betul..
P jenguk kat khemah org masak, depa dah ready nak cucuk
sate. Aku balek rmh dulu nak tido jap.

Lepas pum susu, terus tido ngan erin. Erin tak tido lama tp
aku tak mampu nak bukak mata. Dia main2 jek kat sebelah aku.
Mak dah balik pg smlm. Tu yg kelam kabut sket.
Aku terjaga 3 ptg. Mandi, solat zohor terus p jenguk khemah
kat dpn rmh. Keje2 dah siap, dok melepak je. Aku pn join gak
le, at least bercampur gak le ngan jiran2. Tapi topik pasal artis
boring je.. sudahnya aku lekakan diri ngan baca paper jek.
Dlm kol 5 Uda datang ngan anak2. Mira ngan Arif tidur kat
rmh aku sebab uda ada seminar sebelah malam nanti.
Kebetulan adik aku Wahid pn kata nak dtg sebab esok nak p
kursus kat S.alam. Ada la tukang layan nanti.

Lepas magrib, aku cuba tidokan erin tapi dia tak mau. So terus
bawak keluar. Dpt le mkan sate, nasi impit sket. Pastu erin ank
bising2 lak nak tido. Terhenti la jap acara makan2.. masuk rmh
tidurkan erin. Setengah jam pastu kuar balik sambung mkn
lagi. Antara makanan yg ada sate, nasi impit, soto, ayam
rangka. Dlm kol 10 semua dah sibuk kemas dan bungkus bwk
balik termasuk le aku.
Kol 11 Wahid sampai dari kampung dgn mak. Esok kursus nak
p umrah rupenya. Wahid insyaallah akan buat umrah pd 17 april
nanti. Dah tak lama lagi.. syok nye lah.. senang je jalannya.

Ahad 30 Mac, aku panaskan makanan lebih jamuan semlm utk
sarapan. Mak ngan Wahid keluar dlm kol 8.30 ke masjid batu3.
Mira ngan Arif tinggal kat rmh layan erin. Abg pagi2 dah kuar
p keja. Tgh ari Wahid dah balik. Aku dah ready msk lauk serba
sedikit. Just ikan masak kicap ngan sayur goreng je.
Dlam kol 1 kak ijan dtg dr kampung. Menyampaikan terung
dari mertua. Terlanjur aku dah siap masak, aku pelawa diaorg
mkn. Kebetulan abg pun balik, ok sgt lah tu.

Kol 2 lebih kak ijan balik. Mak dan Wahid balik 3 lebih. Mira
ngan Arif wahid hantar ke Shah alam tgh hari tadi. Lepas
semer org balik aku restkan diri. Dekat asar terjaga. Ajak abg
p Jusco beli walker erin. Memandangkan hari nak ujan kitaorg
cm p Bkt Raja je.
Dpt le beli walker sweet cherry yg comel. Nanti aku updat
gambo. Erin suka betul dpt bergerak sendiri. Laju je dia menyorong.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails