Oct 9, 2008

Hari raya 2008

Syawal tahun ni di giliran rmh mertua pulak sebab tahun lepas aku
berpantang dan beraya kat rmh mak. Mak mertua tak de masak
sgt sebab kakak2 ipar yg biasa tolong masak balik mlm raya.
Diaorg semer ready masak rendang kat rmh sendiri sebab abg ipar
masing tak dpt cuti awal.
So kat rmh mertua cuma buat ketupat je lah. Tapi itupun lambat sgt
nak siap sbb yg menolongnya, aku ngan kak Yaya masing2 ada anak
kecik, so kejap2 terganggu la kerja. Aku pulak sempat balik berbuka
kat rmh mak. Sehari suntuk menolong, mlm raya baru siap
ketupat itu pun dgn bantuan kakak2 ipar yg baru balik kmpung.
Mcm biasa kena kutuk la.. hahahaa...

Hari raya kat rmh mertua rasa tak semeriah rmh sendiri. Biasala kan..
Kat situ lepas mandi manda, makan mane yg sempat, yg lelaki je
p surau. Kalau kat rmh mak aku semer bgn pagi2, solat subuh, sarapan
sama2 dan pergi masjid sama2 kecuali yg uzur dan ada anak keciklah.
Kiranya kat rmh mertua rilek2 je lah, makan je kerja aku pasal tak ada
apa nak disiapkan.

Lepas abg balik surau baru lah gambar sama2. Tgh hari balik rmh mak aku.
Lepak2 sekejap p pulak rmh Cik Tapa pasal nak tolong menghidang utk
org baraan. Barulah terasa suasana raya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails