Oct 6, 2008

Menjelang raya





Isnin 29 oktober..Ikut hisab, tinggal 2 hari lagi puasa. Aku mcm biasa
hari ni off. Tapi pasal ptg ni nak balik kpg pagi2 la dah buat persiapan.
Lepas sahur aku tak tidur sebab nak buat kek sebelum sabrina jaga.
Plannya nak buat kek coklat dah lobak. Semuanya di kukus sebab
tak beli oven lagi. Lagi pun baru percubaan pertama.


Abg hari ni kerja. Tu pasal aku kena masak awal2 takut Sabrina kacau.
Kek pertama aku buat kek coklat. Elok jadinya. Seronok betul rasa.
Masa tu 9pg. Aku terpk nak buat sebijik lagi so tak payah lah berbahagi
antara rmh mak aku ngan mertua. Semua bahan ada kecuali serbuk
koko je. Teringat lak babysitter, Wati tunjukkan stok koko dia yg
byk hari tu. So dgn tak malunya aku call dia cakap nak beli. Hehehe
sib baik Wati sporting dia nak bagi aje.


Kebetulan Sabrina dah jaga so aku mandikan dan bagi makan. Kol 10
p rmh Wati. Balik tu sambung buat kek coklat lagi sebijik. Kali ni
ambik masa sket pasal melayan Sabrina yg sibuk nak kacau.
Kol 1 siap. Pastu buat pulak kek lobak merah, tak berapa cantik
jadiknya. Kek tu turun lepas masak. Berat sangt kot.


Kol 4 abg sampai rmh aku baru je siap buat kek. Rmh tak sempat
kemas pun. Baju2 pun tak masuk beg lagik. Haiya.. bz betul kat
dapur. Kerja2 menjaga Sabrina aku serah kat abg. Aku goreng mee
utk berbuka kat rmh kak Yaya. Kak Yaya nak tumpang balik kpg
mlm ni. Dah siap masak kemas2 dapur, mandi solat, kemas baju
dan barang nak bwk balik.
Pukul 6 lebih baru kuar rmh. Pasal rasa tak sempat nak berbuka
kat rmh kak Yaya so aku suggest kat abg beli air buat bekal. Tapi
abg kata tak yah. Masuk highway abg mmg pecut la ke Damansara.
Tapi on the way tu jam la pulak. Sudahnya berbuka dgn air liur
je la dulu. Sabo je la.. Tapi sampai gak kat rmh kak Yaya sebelum pkl 8.
Lepas berbuka baru lah bertolak balik kampung ke rmh mertua.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails