Sep 28, 2008

Menjelang syawal

Malam ni malam last aku keje sebelum hari raya ni. Lepas ni off shif
dan sambung cuti utk raya. Tak sabar2 menunggu malam ni berakhir.
Letih dan membosankan keje minggu ni.

Aku lewat masuk hari ni sebab berbuka puasa bersama2 saudara
mara di lorong tmn aku. Mcm biasa la diaorg rajin masak memasak ni.
Sebelah petang aku dtg lepas bangun tidur ingat nak tolong rupanya
dah beres. So just lepak2 je lah.
Menu byk jugak. Ayam masak merah, sup ayam, sotong masak
berlada, kerabu tauge dan daun selom dan ikan goreng. Pastu
air tembikai , teh dan kuih muih yg dibeli.

Seronok dpt berjumpa seblm hari raya. Lagipun sepanjang bulan puasa
ni jrg bertemu jiran tetangga sebab time melepak tu tak ada. Memasing
sibuk di dapur je. Keakraban jiran2 ni yg buat aku suka dok kat area ni.
Hasrat nak rmh besar ada jgk, tp sebab mesti tak sama ngan jiran di
sini, so redha je lah.

Abg join jugak majlis berbuka nih. Tapi abg tak balik awal sgt. 6 lebih
baru sampai rmh, so aku dan Sabrina tak byk masa utk spend ngan
abg. Sabrina mmg suka sgt lah sebab dah 3 hari tak jumpa ayah. Kenal
sgt bunyi motor masuk rmh. Bijak2. Mulut dia kalau nampak ayah
mmg tak berhenti sebut ayah. Mama kadang2 jek.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails