May 27, 2008

Persediaan


Erin bershopping. 1st time dok dlm troli tu..



Ahad 25 mei... Habis sudah keje malam utk minggu ni. Letih betul.
Kol 7pg balik, beli kuih utk sarapan. Sampai kat rmh abg dah ready
nak pegi keje, ada maintanance katanya. Lepas jamah seketul karipap
abg terus p keje. Aku mandi, pum susu, kemas botol2 tido jap.
Kol 10 ambek erin.
Kali ni lama jgk bersembang ngan kak ema, psl persiapan kenduri
dan persediaan dia nak bersalin. Kak ema dijangka bersalin
pertengahan bln 8. Tak lama lagi, babysitter blm dpt lagi. Hmmm..
Btw, aku dan abang merancang nak buat kenduri aqiqah utk erin.
Yelah sepanjang duduk rmh skang ni, tak ada lagi buat majlis ape2.
Ada rezeki lebih ni baik la kenduri kan utk anak. Dapat jamu org
skali. Seronok berkongsi rezeki ni, tp tu la masak memasak tak
pandai sgt.. hehehe kena harap kat mak, sedara mara dan jiran2
kat sini la. Mak aku dah pesan dtg 2 ari awal.

Kol 2 abg dah balik. Aku baru je bgn tido. Dapat la rest 2 jam.
Erin pun terjaga. Dah lama dia tak jumpa ayahnya. seronok dia.
Abg terus je stat keje memasang air-corn kat bilik utama.
Erin jaga bole la dia buat keje2 menggerudi. Sib baik abg tau bab2
elektrikal ni, jimat. Sementara abg bekerja, aku gorengkan mee.
Buat alas perut. Magrib baru le keje pasang aircorn siap. Huhuhu
sejuk le malam nih.


Isnin 26 mei.. abg keje mlm so siang ada la kat rmh. Kepenatan
dek keje2 semalam. Aku dari pagi dok mengemas dapur sambil
basuh baju. Tapi keje aku ni brenti2 la, pasal dok layan erin skali.
Dia pun dok merengek jek kalo tak de aku, sudahnya tunggu dia
tido baru le aman. Abg kol 9 baru bangun mengemas luar rmh.
Aku mmg tak sempat le nak nolong.

Tgh ari just masak ala kadar je. Lepas zohor kitaorg ke kedai 99
kat Setia Alam. Beli barang2 kering utk kenduri. Pastu p pekan
meru lak tambah mane yg tak ade. Alhamdulillah separuh barang
dah terbeli. Balik tu singgah pasal malam beli sup power, apam
balik, sayur dan ikan. Erin elok lak tak meragam nak tido ke apa.
Masuk kereta nak balik rmh baru nyusu dan tido.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails