Dec 30, 2007

Nov kembali bekerja



Genap 2 bln maternity leave 12 nov aku kembali ke HP. Kali ni dtg keje kena la
bwk beg avent selain dr handbag. hehehe.. sib baik beg comel je.
Takut2 gak susu tak ckp , maklum le aku tak pernah pun satu hari penuh
kasih ebm je kat Sabrina. Tah dia mau ke tak risau gak.
Bila call kata kak ema tak de problem. lega Sket.
Bln ni aku keje normal hour, 5 hr seminggu.

Minggu pertama pum kat opis dpt 2.5oz skali pu kdg2 2oz. Ngam2 jumlah yg Sabrina
minum utk skali nyusu. Mula2 aku pum 2x sehari tp pas2 jdk 3x. Mula2 pum
kat surau je, pas tu bila ada org bgtau ada nursing room kat A4, bila petang mesti
aku ke sana pasal surau penuh. Tak sangka ada HP ni sokong bf. Tu yg buat semangat tu.
Melalui pembacaan kat SI , cara paling baik nak upkan susu, bykkan sessi pum.
Aku mmg siang mlm kena pum utk ckpkan bekal Sabrina.
Kat opis pum 3x kat rmh pum lagi 3x. Sbenarnya tak ckp gak tp pasal ada stok
sket bole la cover2. Minggu pertama dgn jayanya bekal ebm utk sabrina.
Stok illekkk!!

Minggu kedua keje ms weekend aku sibuk psl ada sepupu kenduri.
Masa pum lari, plus sabrina meragam psl tido tak ckp.
Esoknya nak keje ebm cuma ada 4 je, so BS top up ngan FM 2x. Pastu erin
(panggilan bs pd sabrina) muntah2 3x kat rmh die.
Bkn muntah sket, tp semer susu yg dia minum.
Masa aku ambek sabrina tgh tido.Kesian aku tngok pasal dia jdk
tak bermaya je. Blk rmh trs nyusukan , pas tu dia muntah .
tkr baju semer ksi dia relek. Bila dia lapar blk nyusukan lg muntah gak.
Kiranya 5x muntah br le dia nyusu cam biasa dan tido lena.
Aku ckp kat diri sendiri kena usaha gak cukup kan ebm.
Abg lak cuba nak carik FM yg lain, tp dek kerana byknya FM skang ni, dia pun
pening nak pilih yg mane. Sudahnya tak terbeli. Hehehe.. tak pe akan aku buktikan
susuku cukup utk Sabrina. Minggu kedua pn berjaya bekalkan ebm
sama jgk ngan last week tk ade stok.

Minggu ketiga aku rasa hasil susu ku meningkat. Sabrina minum skang
3oz dan aku still dpt ckp kan bekalnya. 3oz x 6. Camnepun hasil kat opis still
utk 3x nyusu. So mlm2 aku still sibuk ngan pum. Nak msk mmg tak sempat la.
Ala kadar je. SIb baik le abg paham.. kemas rmh pn kurang.
Aku br blajar buat double pumping, nyusu sblh pum sblh. Hasil yg dpt ms tu
masih sama, tp jimat masa. Average pum skang 3-4oz kalo kat opis. Kat rmh
krg sket 2-3oz tp campur2 still ckp utk bekal erin.

Petua yg baru aku cuba ulam pegaga, jantung pisang, air horlick, buah prune, air tin

sengkuang china.
Air horlick paling aku suka dan hasilnya bagus. susu pun rasa jg lebh lemak manis.
tah aku perasan tak tau la. hehehe




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails