Dec 30, 2007

Masih berpantang di kpg

Dari umur Sabrina seminggu ke 2 minggu, dia kerap sgt berak.
Tiap kali lepas bf sure pooh. Mak aii risau pulak aku psl bdnnye
dah le kecik. Aku try stopkan benda2 yg dirasakan panas
mcm air rempah, kopi radix. Tp nampaknya cam tu jgk.
Miggu ke2 decide bawak Sabrina ke klinik.
Soalan pertama nurse, susu ape yg baby minum??. Bila ckp susu bdn je
terus depa soh blk. Katanya bb minum susu ibu tak kisah buang or tak membuang.
Ikut bdn baby, ada yg cpt jd daging ada yg tidak.

Lega lah cam tu, tapi tak bestnye kalo Sabrina lambat sgt tambah berat.
Sampai sabrina umur sebulan still kerap membuang lagi. Bila timbang
cuma naik 200gm je. Padahal dah nampak le bdnnye berisi sket.
Sabrina still bf lamaaa.. tp aku dah blajar nysu baring. So dpt le rehat
sket. Sampai tertido nyusu. Sib baik le tak de kes terhempap.

Dr umurnya 2 minggu sesekali ada gak aku try guna pum tp tak berjaya.
Tak de rasa vacum pun. Ms nak testing tu tak ada sgt pasal Sabrina siang mlm
nyusu lama, so bdn aku pun penat semacam.
Bila umurnya dekat sbln baru le lega sket. Sempat blk nak try pum
baru aku perasan pum pasang tak betul.
Baru le dpt aku pum sket. Mmg mula2 skettt sgt. Cuma dpt 0.5-1oz je
Ada sesekali je dpt 1.5oz. Itupun dekat 40minit pum.
Tak dpt la nak buat stok awal cam yg disarankan. Pasal yg dpt
sket tu pun kena guna utk train Sabrina nyusu guna botol.
Plus kenkadang cover bila aku tgh mkn or mandi.
Sib baik le Ifa rajin jgk contact, termotivate jgk le nak continue bf nih.

Mak kagum betul tgk aku pum susu. Rugi katanya org dulu tak tau
pasal susu ni bole di simpan2. Walaupun aku pum dpt 1oz mak ttp kata
byk.tu yg buat aku semangat tuh. hehhe.
Mak lepas dia tgk anak kak long no3
sihat walafiat full bf sampai 4 bln, br le dia yakin psl fully bf ni.
Awal2 kak long kt nk kasi susu bdn je, jenuh la tahan telinga.
Skang dah byk kitaorg share psl kelebihan fully bf. Siap mak lak
bgtau org kpg yg dtg ziarah psl kelebihan bf . heheheh

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails