Dec 30, 2007

Start keje shif

Bln ni aku start keje shif balik. Skang ni aku kena jg account
laverage, 2 lg geng jg pfizer. Susah sket la nak cuti. Ikut schedule
kalo nak siang semer, kena tukar dgn hafiz.
Tapi dia pulak dah tak larat keje mlm. Mau tak mau kena la keje

mlm gak. Sib baik kak ema tak de problem. Aku nak p pum susu
time ofis pn mula2 serba salah sebab kalo aku kuar sah2 le yg 2 org
tadi kena cover keje aku selain buat keje diaorg.
Satu sessi pum 30-40min kalo org tak phm leceh jgk. Pastu aku
tulis email pd semer team member psl aku still bf baby nih.
So hope diaorg kasi kerjesama lah.. Lebih krg cam tula ayat.
Semernya yg satu shif kasi respon positive. Hilang le rasa
bersalah. Lega...

Bila msk shif, pasal masa kj 12jam aku sengaja bekal kan ebm

lebih sket. Pasal sehari 14jam kena dok ngan BS.
Kalo keje normal aku kasi 6 x 3oz, bila msk shif aku tambah lg

2 ebm beku, walaupun aku rs tak byk beza sgt.
Aku pesan msk kan aje yg beku dlm freezer, bila nak guna baru

keluarkan. Tapi bila aku blk keje semer 8 bekas tu abes kata BS.
Yg last tu dia kasi ms aku dtg nak ambek Sabrina. Ms tu Sabrina
br dikejutkan dr tidur so tak nak
minum sgt. Sudahnya 2 oz terbuang. Pasal kalo bwk balek,

sabrina nak nysu direct. terkjt aku 8 bks abes. Yg 6 ebm tu pn
terkial2. Esoknya hal yg sama jd ada ebm yg buang so aku ckp nak
krgkan ebm. Syg je bazir 2oz. punyalah susah aku nak pum.
Baru la kak ema ckp mmg erin tak minum abes. Kenkadang
sket kendg byk. Bila sembang kat phone br le aku tau erin cuma
perlu 6 ebm je. 4 x 3oz dan 2 x 2.5oz.
Maknenye ms aku keje normal byk kali le buang ebm, psal masa

lg pendek. Slama ni BS kejutkan erin dr tido (walaupun tak
sampai ati) sbb dia nak abeskan bekal yg aku kasik, risau ktnya
nanti aku pk dia x jg erin betul2.
Pasni kalo dia tido 2,3 jam tu aku psn tak pyh le kejut. BS pn sng

ati. Tak pelah, maybe hikmahnya otak aku dpt signal utk
keluarkan lebih susu. hehe.
Hilang satu problem lagi.

2 minggu pertama bln 12 average satu hari 5 x pum dpt 15oz.

Ckp utk erin pasal bole top up ngan stok dibuat ms weekend.
Bila abes seminggu pertama keje shif, still ada stok berbaki 3 botol.
Minggu kedua hasil pum terus meningkat tak silap aku
minum holick ngan halba kot. Halba ni member SI yg dok soh
minum. letak dlm milo panas. tp aku suka lg horlick so letak la
secubit. Bila habis minggu ke2 hasil pum stok makin tmbh. Ada la
6 ebm. Alhamdulillah.
Abg pn lega agaknya tgk stok ade je.

Thanks abg yg tolong beli itu ini.

Terbaca kat SI anak yg memilih utk minum susu ibu, ank yg
bijak psl di nk yg terbaik utk dirinya.Bijak.. bijak anak mama .
Alhamdulillah erin dah tak ada meragam. Tido pun ikut time.
Batuk, selsema tak pnh.Demam ada bila bwk p cucuk tp esoknye
dah baik. Kira sng jgk menjaganya skang.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails