Dec 31, 2007

Balik kampung 22-25 dec

Hari tu hari sabtu, hisashiburi ni nak blk kpg. Erin skang dah 3 bln
setengah rasanya baru 2 kali balik kpg. Sblm ni pun kecik lagi tak
reti nak bwk
dia jln. Kali ni plan balik lama sket sampai hr krismas.
Blk kali ni dapat le tido kat rmh mertua dan rmh mak.
Mertua mskkan rendang ayam kampung psl katanya ms raya ari tu
aku tak mkn sebab berpantang. 3 ekor dimasaknya. byk betul.. org
lain pulak kata tak nak balik.. ish ish.. tak cam mane la nak abeskan.

Hari ahad ada kenduri belah abg kat bendang. Aku dah agak
mesti erin ngamuk psl panas dan susah nak tido.
Mmg ye pun. Mula2 je elok, bila dtg rimasnye
menjerit sakan la. Pulak tu ter pooh pulak. Kelam kabut bersihkan,
tanggal baju, susukan baru le dia diam.
Cepat2 balik rmh dah masuk buai. Baru le aman tidonya.. aku pun lega.
Btw kakak2 ipar, kak awa ngan kak mah blk jgk ari tu. Lega la mak,
ada org nak mkn rendang.
Tp diaorg ptg dah blk kl semula. Tak pe lah, at least ada blk.

Ptg lepas asar p ziarah mak uteh abg kat sg besar. Pastu singgah jap
kat SB beli brg2 erin. Beli toto kecik, pampers, kekabu utk bntal dia,
wet tissue, spring buaian. Pendek kata aku skang ni shopping brg
anak je la.. hehehe..

Hari isnin. Plan ari ni nak melawat Azrina yg baru bersalin baby boy.
Sblm tu pegi the store belikan hadiah sket. Sambil tu belikan baju
erin gak. Ni baby kedua dia. Kali ni dia pun nak try exclusive bf.
Sbb anak sulong tu asyik sakit je bila hantor nursery.
Mak dia tak sokong sgt psl risau tak ckp nanti bila budak dh besar.
Pd aku hal yg akn dtg tak payah lah risau dulu. Insyaallah cukup.
Tapi ckp dlm hati je lah.. hehehee..
Tak pelah aku akan support azrina.
Ptg tu abg blk ke meru sebab nak keje malam.

Hari selasa. Petang lepas makan p SB. Aku nak shopping pulak.
Beli 2 blouse baru. Kiranya kibun tenkan la kan. Hadiah utk diri
sendiri. Lepas magrib blk meru.

Kat kpg aku still pum jgk mlm2. Tp yg dibwk balk cuma 2 bekas je.
Yg lain semer guna sebab ada gak msnya aku kn tinggalkan bb.







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails