Dec 30, 2007

Lahirnya puteri




11 sept 2007 aku daftar ke htar utk kemasukan wad pkl 10.
Sblm tu pagi depa dah call ingatkan psl kena wad nih.
P sane ingatkan ade la katil, tp takde soh dok dulu kat kerusi
malas. Ingatkan kejap je, tup tup sampai petang pkl 5 baru dpt
katil. Adoii tensionnye usah cakp le. Abg yg slama ni sabar pun
dah nak naik angin.. haa tu la hosp gov, slalu sesak. Kena redha
je la. Mlm tu dah start la di bg ubat, check itu check ini,
bersihkan bdn. Dr pkl 10mlm kena puasa sbb jadual c-sec aku
yg pertama esok 8pg. Kol 5 pg dah dikejutkan suruh mandi dan
tukar baju utk operate. Masukkan air ikut tgn tu. Abg kol 730pg
muncul hantar termos dan brg2 lain. Kol 8pgtunggu2 tak de jgk
di sorong ke bilik bedah. Kate nurse ada
emergency operate so aku giliran ke dua kol 930pg

Pkl 10pg 12 sept , aku selamat melahirkan seorang puteri.
Kecik halus je orangnye cuma 2.25kg. Mase mula2 dengar dia
menangis (aku dibius separuh bdn je), tetiba je mengalir air mata.
First time tgk, aku tak tau dia rupa siapa, aku ingat muka dia
betul2 pasal takut nanti tertukar pulak. kekekkee..
Kan byk kes mcm tu kan.
Name seperti yg dipilih suamiku, Nur Sabrina.
Moga2 anak mama jd seorg yg beriman,penyabar, cerdik, taat
kepada mama dan ayah. hmm.. mcm tak caye je.
Abg terus blk kpg tanam uri.

Hari pertama, aku blm berjaya bf baby. Baby pun nurse jg sampai
petang pasal aku still mamai ngan ubat bius. Aku pn tak larat
rasanya nak urus baby. Teruk betul la.. tp aku ckp esok2 kena
make sure fully bf. Ptg tu kak awa ngan ijan sefamily dtg jenguk.
Aku still terbaring lagi. Mesti serabai gila rupe. hehehee lantak le.

Uda dtg ngan hana,muna. Lama tak jumpa diaorg. Uda tolong urut2kan breast, baru le dpt aku tengok air susu keluar. Cuma ade setitik dua je, tp yg penting ada. Try bf baby mengiring sebab still tak berdaya bangun, tp tk mampu nak pusingkan bdn. Then terus nurse ambek baby bwk nursing room. Psl tension aku tak terkata ape..




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails