Feb 5, 2008

Balik kpg


Erin bersama makcik2 dan sepupunye kak Dewi dan kak Anis.


Sabtu 2 Februari... sekejap saja dah bulan 2 ye. Hari ni hari last keje
utk minggu ni. Tak sabar nak cuti. Hari ni ada 3 report kena buat.
Kalo last month Razak tolong buat, kali ni kena ganbaru sendiri la kot.
Aku dah ready beli roti, nasi lemak kat PBD before dtg opis.
Kol 8 sampai kol 12 aku dpt siapkan 2 report. Pum kol 10 pun tertunda
sampai kol 12 sebab aku tak boleh tinggalkan PC lama. Nak teruskan
dgn report ke3 dah rasa tension so, aku stop mkn nasi lemak n p
pum kat surau. Dapat la 6oz walaupn dr pg tak pum.
Balik sml ke opis stat report ke3, report marketing lebih sng sbb run
skrip kat unix server ikut manual. Tapi sesekali tak keluar error ape2
tu yg bengang je. Dah le tak pandai sgt psl unix ni, sib baik le razak
ada tinggalkan manual dia. Aku pn dah malas nak piker sgt error tu,
janji siap sampai habis sudah lah.
Kol 430 ptg siap semer nye. Rasa nak tumbang je, letih betul. Letih
berpk sebenornya.
Aku p pum susu dah solat asar. Pastu p PBD beli kek kat secret recipe.
Beberapa hari ni aku teringat nak mkn kek. Since nak balik kpg, so aku
beli la seketul bole la sama2 merasa nanti. Masa beli kek abg call, ckp
nak p ambek kak yaya nak sama blk kpg. Psl aku dah dkt ngn rmh kak
yaya so aku offer kan diri ambek kak yaya.
645ptg aku cabut balik. Terus ke damansara damai. Sampai dkt magrib.
Kak yay dah ready ngan anaknya dewi. Otw tu call abg, dia kat shah
alam lagi. Tayar pancit pulak. So aku le ambik erin dlm 815.
Abg kol 930 baru sampai. Kesian dia, sure tension sgt. Kata abg kete
terlanggar lubang ms p keje, sampai rim bengkok. Hmmm duit lg.
Kol 10 bertolak blk kpg. Kelam kabut gak ms nak keluar sbb hjn.
Sampai kpg kol 1130. Tido kat rmh abg. Baru perasan kelambu, tilam
erin ngan beg pumsusu tertinggal. Alahai.. mintak2 le tak sakit nanti.
Sib baik kelambu anis ank kak ijan ada. Kak ijan sefamily dah sampai
kampung pg td. Meriah le sket rmh mak kali nih.

Ahad 3 februari... tak de ape nak tolong pg2 ni. Mak dah siap goreng
nasik. Lepas tu kak ijan lak goreng pisang. Erin elok je pg nih, tak
byk kerenah. Seronok la kak ijan melayan.
Kol 10pg aku blk ke rmh mak pulak. Uda ngan kak long ada.
Bawak kek sekali. Kek yg beli smlm
simpan dlm kete je mlm td, pg ni tgk dah cair sket. Mak ada msk bubur
asyura. Kol 12 upacara ptg kek bermula, kek lom le keras sgt tp since
abg nak cpt blk rmh mak dia, so potong je la. Bkn abg pun ptg, anak
sedara aku ijah, arif ngan mira yg mengadap. Mmg nak jamu diaorg
pun. Tak lama pas tu mkn nasik pulak. Abg dtg balik, so mkn skali lah.
Lepas zohor abg balik rmh mak dia, aku tidokan erin sambil tido skali.
Dlm 530 abg dtg semula so ajak le jalan ke sg besar. Kat pdg ada
pameran ape tah. Nak perkenalkan produk2 sg besar kot.
Kol 7 blk rmh. Uda blk ke klang lepas dinner. Tak lama pastu kak long
lak blk. Sunyi balik rmh mak. So sng je aku tidokan erin. Kol 9 dia
dah lena.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails