Feb 20, 2008

Off day

Rabu 20hb... hari ni hari ke 4 aku off. Malam esok aku mask keje semula.
Terasa lama pulak off day kali . Padahal same je mcm sebelum ni.
Urusan basuh membasuh aku dah stat sejak hari ahad lagi , so
sampai hari ni semer baju dah siap berbasuh. Sempat le basuh lap
kaki yg dah berbulan tak cuci tu. kekekeke..

Rutin harian aku cam biasa lepas subuh stat membasuh .
Abg shif malam, so balik keje dlm 8 pg dah siap beli sarapan. Nasi
lemak or roti canai. Takut gak gemukkk .. tapi sedap. Kejap je lapar.
Lepas sarapan sambung lg membasuh. Kalo erin dah jg aku mandikan,
susukan, layan main. 2,3 hari ni abg dok bz tukar absober kete dia, so
tak dpt nolong layan erin. Kol 930 ke 10pg erin tido balik so br aku
sidai baju.
Erin skang dah rajin meniarap, tp pastu nangis marah pasal tak bole
mara. kekeke. kena la pjk2 letak mainan dpn dia or ckp ngan dia.
Kalo dah tak mau stop nangis kena la telentangkan balik.
Tah brape lame la proses nak mara ni yek.

Lepas mandi,layan pc jap baru le masak. Stat minggu lepas aku slalu
ym ngan member kmpng Rin. Dia br msk keje lepas habis maternity
leave. Tgh bergelut menckpkan ebm utk babynya Ammar Faris.
Seronok bila member baik sesama nak continue bf nih. Walaupun
kenkadang kena top up formula, tp dia tgh usaha ckpkan ebm.
Aku ni dok sibuk soh org tambah sessi pum, aku lak yg krg pum
kat rmh. 4 hari cuti ni 6 kali je pum . Isk isk kemalasan yg patut di
hentikan. Tapi kdg rasa keje pun mcm part time je, yakin bole
direct feeding slalu. Pasni kena gak rajin at least 2 kali pum.

Btw, smlm aku lepas sama geng ibu kat dpn rmh, ramai yg kagum
bila tau erin just minum susu bdn je. Pastu org puji tulangnye keras
dan ototnya pejal. Syukur alhamdulillah. Berkat susu mamanye la tu.
Rasa puas gitu. hehehe...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails