Feb 22, 2008

Panduan

Hari ni mlm pertama keje. Minggu ni keje 3 mlm. Tak ade ape
nak di ceritakan sgt. erin mcm biasa la jerit2 kalo dah bosan
meniarap. Kerenah anak2 kenalah sabau. Sib baik abg pn shif
mlm minggu so bila dia jaga dr tido tu leh le tolong jg anak.

Pagi ni , dok layan SI.com . Jumpa posting menarik psl petua
nak elak anak dr ganguan mahluk halus.

Posting ibu khauthar.. kalau terbaca blog ni hrp tak mrh yek.
Malas nak tulis balik so copy n paste je la.

"" pesan ustaz saya dulu...anak2 yang dibawah usia 60 hari seeloknya janagn di bawa berjalan(kalau boleh la,kalu takde kecemasan yang menyebabkan perlu keluar rumah).kecuali pergi hospital dan yang seumpamanya.kalau nak keluar juga jika perlu,ibu dan ayah perlu ambil wudhu' dan sapukan air wudhu' itu pada ubun2 anak sambil baca ayat Kursi.saya sendiri tak pernah bawa Kauthar pergi pasaraya sehingga dia berumur 5 bulan. mungkin ada pandangan yang mengatakan kalau begitu nanti anak kita tak pandai bergaul n tak mesra.maaf kalau saranan saya ni ada yg tak setuju,saya sekadar berkongsi sedikit ilmu.. hikmah di sebalik nasihat ustaz saya itu ialah kerana jin dan makhluk halus gemar mengganggu bayi yg muda,kalau tak effect semasa kecil kadang2 ada jin yang tinggal pd baby tu sampai besar baru nampak mcm ade yg tak kena.ini pengalaman saya sendiri melihat pelbagai jenis gangguan jin.nanti anak jadi tak minat solat, tak minat mengaji, takmo sekolah,asik gaduh dgn adik beradik,pemarah,baran..kesian kat anak tu nanti.tapi kalau emergency kena juga bawa keluar especially malam.., amalkan lah yang saya pesan tadi. boleh juga ambil segenggam biji lada hitam, goreng atas kuali tanpa minyak,letak dalam kain buat bunjut,baca ayat Kursi dan selawat hembus padanya.bawa bunjut lada hitam ni kalau nak keluar malam.Syaitan dan jin tidak suka pada lada hitam dan juga bau Sandalwood. kalau ade kawan2 atau sedara pegi mesir, order cincin kayu koka-kayu yang digunakan untuk buat bahtera nabi Nuh AS-. Syaitan dan jin tak suka bau kayu ni.""

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails