Feb 7, 2008

Erin demam

Isnin 4hb... aku masih lagi kampung. Balik ke meru ptg nanti
sebab abg keje mlm ni, aku pulak off sampai rabu. Erin bangun
kol 9pg, Lena je dia tido mlm tadi. Lepas sarapan kat rmh mak,
kitaorg kemas2 barang nak p rmh mak abg semula. Kol 11 kuar,
p terus ke butik Avon dulu. Beli waist girdle. hehehe risau le
ngan perut yg tak surut nih. Semalam dah beli losyen halia,
hope combination dua benda ni berkesan lah. Hope aku tak pakai
separuh jalan. Ngeh ngeh ngeh..

Sampai rmh mak, aku terus tidokan erin yg dah merengek
mengantuk. Pasal buaian tak bawak so kena la tidokan kat
atas tilam je. Hmmm lama jgk le aku susukan tepuk2 nak ks
lena. Tapi bila lena, aku gerak sket je dia terkejut. Bunyi ayam
kokok pun terkejut. Hisss.. susahnye lah. So kena la aku, abg,
mak mertua gilir2 jaga. Bila terkejut je kena cepat2 tepuk ks
lena semula.
Pkl 4 ms nak balik, abg tegurkan badan erin yg dah rasa dedor,
nak demam. Susah hati aku. Hope dia cpt baik.
Dekat pukul 6 dah sampai meru.

Abg kuar lepas magrib. Kata abg tak boleh cuti sebab teammate
kena gantung keje. So harapkan dia la. mmm kena la jaga erin
sorang2. Erin dah setat merengek2, tapi mau jgk la tido.

Selasa 5hb.. tgh mlm aku rasa bdn erin mkn panas. So aku
stat letak tuala basah kat kepala dia. Kol 4pg panaass sgt,
termometer lak tak beli2 lagi, tah brape la suhunya. Aku sms
abg bgtau condition erin. Tak lena tido sebab kena sokmo
monitor erin. Kol 6 aku call abg suh cpt balik, tak sabar nak
bwk p klinik. Abg soh tunggu sampai kol 7.
sat kol 7. 730 abg dah sampai rmh. Cepat dari biasa. Masa tu

erin lak sibuk nak tido. So tidokan je la dulu.
Kol 930 bwk erin ke klinik firdaus, doktor check suhu 38.5
yg lain seme ok. Cuba dikasi ubat demam yg minum tu je.

Petang demamnya tak surut jgk. Aku cuba susukan sebyk
mungkin. At least sejam sekali, kenkadang stgh jam skali.
Risau sangat sebab tak pernah mcm ni. Tak putus2 aku doa
moga erin lekas sembuh. Kalo boleh dipindahkan kepanasannye
ke aku pun tak ape.
Abg p keje awal dr biasa sbb nak ambek rim kereta kat
bengkel. So dr petang ke mlm cuma aku ngan erin lah.
Sesekali meragam jgk la dia, tp insyaallah bole tahan.
6jam skali aku kasi ubat. Biasa lepas mkn ubat dia muntah.
Berak pun berkali kali, hope cpt lega lah.
Erin ni walaupun badan panas mampu lagi gelak2 mcm nak
ajak main, isk isk.. nakal. Cuma tak bole langsung tinggal
sorang2. Sure menjerit.

Rabu 6hb.. menjelang subuh kepanasan erin rasanya meningkat.
Aku mmg tak berenti letak towel lembap. Rasanya ok lah jgk.
Sib baik erin msh boleh tidur walaupun tak selesa. Aku tak igt
tah bila masa aku tido. Rasanya tiap jam berjaga. Moga2
diberi kekuatan hendaknya.
Hari ni mmg tarikh utk check up erin kat klinik. Dah nak msk
5 bln. Sblm p klinik aku ks erin ubat. Dia muntah lagi. Plus
berak pun banyak. Panasnya rasa berkurangan.
Dlm kol 1030 p klinik, timbang 5.5kg.
Suhu badan 36.5 darjah Celcius. Turun lah . Patutnya ada
suntikan ari ni tapi aku mintak tangguh seminggu. Biar lah
erin betul2 sihat dulu. Kesian dia.

Petang abg ajak p rmh bidan kat jalan TAP. Nak mintak
air jemput semangat.. Iktiar lah sebab erin still cpt terkejut2.
Mcm lemah semangat. Jiran kitaorg Saiful yg tnjkkan jln.
Bidan tu namanya makcik Salabiah. Baik orangnya.
Dia pun demam. Hehehe.. ye la doktor pn sakit jugak.
Mula2 erin di urut sebelah belakang. Katanya tulang belikat
tersalah. Maybe pasal erin nak meniarap. Pastu di sapukan
kunyit dan kapur, kat beberapa tpt badan erin, jd merah
sgt. Kata makcik tu itu tandanya ada "benda" yg berkenan.
Entah lah. So makcik tu kasi le air penawar untuk mandi
dan minum. Since erin nyusu bdn, aku le yg minum.
maybe kasi sikit kat erin. Rasanya tak menjejaskan suply.
Buat syarat je. Mudah mudahan erin lekas sembuh.
Esok rasa nak cuti, tapi tak de pulak org nak ganti. Hope
erin tak meragam lah kat rmh kak ema.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails