Aug 2, 2008

Balik kampung

Sabtu 26hb.. balik dr shif mlm terus bersiap utk blk kpg. Abg pun shif
mlm jgk, sama2 lah letih. Tapi nak tidur mmg tak boleh lah sebab
mlmnya ada kenduri arwah di kampung.

10pg lepas mandi, sarapan, kemas brg baru bertolak blk kpg.
Sampai rmh mertua 12 tgh hr. Kak Mah ngan Kak Awa sibuk buat
prepare brg2 msk. Hebat betul 2 org ni.. mmg expert lah. relek jek.
Kak Nurul tak balik dengarnya p bercuti kat Pulau Bertam.
hehehe.. nampaknya aku la sorang menantu perempuan kali nih.
Sib baik la tak kena buli sgt. Menolong pun tak dpt sgt sebab Sabrina
nak berkepit je dgn mamanya. Sama jgk lah Sabrina blm mau dgn
org lagi. Blk kali ni musim durian dgn rambutan. Dapat lah rasa sket.
Sabrina pun sibuk nak dibagi rasa. Eeiii seram aku tengok. Sib baik
cuma sket je, lepas tu di reject.

Menu kenduri ayam kampung masak kicap, gulai kari ikan, sayur campur
goreng, sambal petai dan udang, tembikai. Pastu ada serawa durian
ngan pulut utk pencuci mulut. Mmg best lah.
Org perempuan sikit je yg datang. Mak aku dtg ngan uda sekeluarga.
Kak long tak dtg sebab anaknya demam.

Ahad 27hb.... Pagi2 Sabrina dah bangun bila aku bgn.. Hii tak bagi
can langsung aku nak tunjuk rajin kat rmh mertua. Hehehehe..
Layan anak je la kejenya. Kol 10 aku cabut balik rmh mak sendiri.
Otw balik sempat singgah rmh aku jumpa penyewa yg nak keluar.
Kebetulan isterinya baru ada baby 4 bulan so topik penyusuan keluar
lah jgk. Wani keje cikgu so katanya sebab anaknya tak mau susu perah
terpaksa bagi fm sedikit. Tapi sebab dia carik pengasuh yg dekat
sekolah, jd boleh lah dia p direct feeding bila time rehat. Aku syorkan
jgk guna cara lain utk kasi susu perah (ebm) mcm picagari or sudu
so tak perlu bergantung pada fm. Hope baby mau lah.

Lunch tak masak pun sebab byk
lauk yg mak abg bekalkan. Uda cuma kukus ikan siakap je.
Mak masak nasi. Dlm pada tu badan Sabrina kejap panas kejap
sejuk. Aku lumurkan dgn air asam jawa satu badan.
Panas2 pun still aktif lagi.
Panas durian ke.. Nak ditidurkan dia tak mau, padahal rupa
mengantuk sgt. Dlm kol 2 Sabrina muntah dgn byknya sampai
aku pun kena bersalin baju. Lepas muntah baru la dia nampak lega
dan badan pun kurang panas.

Sebelah petang pegi teman uda kait rambutan kan rmh Cik pastu
nak jumpa Ucu yg balik dari Pahang . Tapi Ucu tak de so kait rambutan
je. Rambutan dah tak byk sebab ada org dah ambik dulu. Jadik la
dpt gak merasa. Pastu p rmh mak ngah pulak. Ucu ada kat sana.
Puas jgk la memusing rmh saudara kali ni.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails