Aug 31, 2008

Belum sembuh lagi

Khamis 28hb.. seperti biasa aktiviti aku blk dari shif mlm agak terhad.
Walaupun hari ini pembukaan Tesco Setia Alam, dgn keletihan
dan tanpa driver, tidur saja lah bila Sabrina tidur.

Sabrina masih kerap merengek bila ditinggalkan. Agaknya masih
tertinggal sisa2 kepenatan selepas demam. Sebab tu bad mood je.
Kesian tgk dia bdn pun dah susut.
Petang pkl 5 abg dah sampai rmh. Sampai awal dr biasa. Rupanya pegi
baiki kereta. Lega tgk abg balik, boleh lah tolong jaga Sabrina sementara
aku bersiap nak p kerje nanti.

Lepas mandikan Sabrina mcm biasa aku nak urut dia. Masa tu baru aku
perasan ada bintik2 timbul di bhgn dpn dan belakang badannya.
Terkejut jgk sebab tak pernah jadi mcm ni.
So cpt aku bwk ke panel klinik dekat rmh. Doktor kata mungkin tak ada
apa, tp sebab takut pulak kena denggi dia srh p check darah pulak.
Aku terpaksa ambik emergency leave sebab ambik masa nak selesaikan
check up Sabrina.

Pkl 930mlm baru keluar result darah Sabrina. Alhamdulillah doktor
kata bkn denggi tp cuma campak biasa. Sabrina tak perlu msk wad.
Lega sket.

Hari Jumaat mlm aku sambung cuti sehari lagi memandangkan Sabrina
masih meragam. Tak sampai hati nak tinggalkan pada Wati. Takut
menyusahkan pulak dia nanti.

Melalui emak dan kawan2 aku dpt petua utk campak iaitu diberi minum
dan dimandikan dgn air kelapa. Setakat hari ni abg masih tak sempat
cari lagi. Tapi Sabrina nampaknya dah aktif kembali, mkan pun dah
mcm biasa. Bintik2nya dah nampak krg. Orang kata ambil masa
seminggu dua utk sembuh. Harap tak lah selama itu.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails