Aug 27, 2008

Demam lagi






Hari ini aku keje malam. Awal2 msk keje sibuk lah sikit tapi nasib
baik tak berpanjangan.

Ahad 24 Jun.. Abg balik keje mcm biasa 745 pg. Aku dah siap basuh
sket baju dan kemas dapur. Sarapan tak masak sebab plan nak blk
kpg. Bila abg balik, kata nak balik kpg ptg pulak sebab ada janji nak
jumpa member cyber. So tukar plan lah..
Aku sambung lagi basuh baju sementara tunggu abg beli sarapan.
Nak masak lambat pulak.
Mak telefon bgtau keje2 nak pasal bumbung kat rmh sewa nak dibuat
hari ni. Mak nak pegi kenduri kat port klang ari ni. Sebab aku still ada
di Meru, so aku pun ckp nak join lah.

Sabrina aku tidurkan semula lepas mandi dan sarapan sedikit biskut.
Pkl 12 dia bangun bdn terasa panas. Demam lah pulak. Kat luar hujan
mula trn. Tak lama pas tu mak sampai dgn Wahid,kak long dan anak2.
Dlm demam aku bwk jg Sabrina ke kenduri.
Blk dr kenduri pergi ke rmh pak Usu di Sri Andalas. Wahid nak check
komputer yg kabarnya rosak lagi.
Pkl 5 ptg baru balik ke Meru. Bdn Sabrina makin panas. Mak pesan srh
lumurkan kepalanya dgn asam jawa. Lepas tu letak dgn tuala basah.
Sabrina tak suka benda2 tu, so kena buat ms menyusukan dia je lah.
Selera mkn mula menurun lepas tu asyik merengek je.

Tgh mlm suhu makin tinggi, ada dlm 38" Aku letakkan jgk cool fever sheet.
Sib baik dah standby lepas kena dmm awal bln tadi.
Pg isnin abg tak kerja sbb nak bwk Sabrina ke klinik. Kali ni pergi klinik
panel je. Sib baik lah jumpa yg dekat. Doktornya bagus. Sabrina di beri
ubat di punggung sebab suhunya lebih 38". Doktor bekalkan jg 3 biji utk
kegunaan di rmh, disamping ubat cecair.

Sabrina satu hari mmg tak lalu makan. Asyik baring je dan merengek
kalau tak dpt mengempeng. So aku mmg tak dpt sgt nak buat keje rmh.
Masak pun sekadar goreng mee aje.
Tgh mlm suhu naik tinggi lebih 39". Sabrina mmg tak lena tidur kalau
tak ngempeng. Abg masukkan sebiji ubat di punggung. Pastu aku
tanggalkan baju, letakkan tuala bsh di ketiak. Cara ni cpt jgk nak trn
kan suhu bdn. Baru dpat petua dari kawan abg mlm ni.

Hari selasa Sabrina msh lagi demam. Abg tak keje lagi sebab kesian
aku tak boleh tinggalkan langsung Sabrina. Demamnya masih tinggi tapi
hari ni cuma kasi ubat cecair je.
Menjelang petang barulah demam nampak surut dan Sabrina boleh
main2. Sesekali dia ketawa bila di layan. Terasa rindu sgt dengar
Sabrina ketawa. Lega rasanya Sabrina dah beransur pulih.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails