Aug 14, 2008

Demam lagi

Minggu lepas hari rabu, Sabrina hilang selera makan. Pelik jgk dia asyik
tepis2 makanan. Nak kata ubah masakan tak de pulak.
Hari ni kena p timbang berat Sabrina. Cuma naik 100gm dr bln lepas.
Berat kali ni 6.7kg. Mmg genetik kecik kot anak mama.

Malam tu Abg p keje, Sabrina mula panas badan. Tak berapa pasti
pulak suhunya sebab termometer yg ada bkn digital mcm tak accurate
je. Aku letak towel basah ngan lumurkan kepalanya dgn air asam jawa
bila dia dah tido. Nampak lega sket. Menjelang pagi bdn dia dah biasa
so aku pegi keje shif pagi.

Pulang dari keje, Wati kata Sabrina tak de selera nak makan. Susu pun
tak nak minum. Tapi demam tak ada.
Aku peratikan gusi atasnya bengkak, pastu ada sikit
warna putih. Rasanya gigi atasnya nak tumbuh. Tgh mlm aku terjga
bila Sabrina asyik bergayut je, lepas tu bila terlepas merenget.
Bdnnya pulak panas sgt. Aku cuba letak towel basah tp mcm tak krg
pulak. Baby cool fever tak jumpa pulak. Agaknya dah abes. Geram lak
dgn diri sendiri pasal careless tak check stok.
Pkl 3 pagi aku call abg yg tgh keje, abg suggest kasi ubat demam.
Sabrina dah le tak suka, aku bagi pulak pagi2 melalak sakan la dia.
Kesian pulak. Tapi alhamdulillah panasnya beransur krg, baru lah dia
bole tidur lena. Kesiannya pagi kol 630 dah terjaga psl mama nak
hantar ke rmh babysitter.

Hari minggu gigi Sabrina mula nampak. Makan pun dah boleh mcm
biasa. Alhamdulillah demam cuma 2 hari aje. Baik demam Sabrina
pulun menyusu mcm biasa. Sesekali dia test giginya masa menyusu,
adooiii.. punya la sakit. Tapi sib baik ade blajar petua utk lepaskan
gigitan baby nih. Picit hidung!!! haaa.. baru le dia lepas. hehehe.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails