Jan 23, 2008

Hisashiburi

Hari ni aku off lagi. 4 hari off tp baru hr ni sempat jenguk blog. Erin tido
awal hari ni . Baik anak mama..

Ahad 20hb... Mlm td last keje. Lega habis sudah 4 mlm keje.
Mlm td cuma dapt pum 2 kali je. Kol 10 ngan kol 2. 2.30 aku dah abes
pun ingat nak baring le sat, tup tup tertido dkt 3 jam. Huhuhu.. Sib
baik le tak de keje yg urgent. Kalo tak sure rekod buruk. Agaknya psl
keletihan yg berkumpul 4 hari kot.
So memandangkan ari ni cuti, aku beli le sket brg msk otw blk.
Sampai je rmh, sarapan roti, mandi trs pum susu. Abg pg ni
kj half day tak jd le nak balik kpg. Erin 930 baru jg so pas tu baru ambek.
Sementara tu sempat call mak, bg tau tak jd balek. Mak smpat citer
yg kambing uda mati 3 ekor. Keracunan kata org jbtn haiwan.
Kesiannye uda, baru nak stat projek dah ade dugaan cam ni.
Petang ingat nak abg ke JJ tapi sian lak tgk abg ngan erin tido.
Pospone le lain ari.

Isnin 20hb... Minggu ni abg keje mlm. So siang ade la kat rmh. Pagi
sibuk basuh kete. Maklum le baru cat, lawo le. Pastu dok ulang alik ke
kedai kete nak tukar seatpulak. Hiss macam2 le abg nih. Tak abes2 make
up kete. Tapi since abg tak over2 sgt ok lah. Still ingat keluarga lg.
Hahaa.. cam ade org belanja abes ke kete je. Kalo tahap camtu, harus
le di tegur kan. Abg ade rmh, bole le aku msk special sket. Asam pedas
ikan pelata letak bendi ngan rendang daging. Rendang tu krg sket hawas
nye, so ade la kurenng. Tapi still can eat lah.
Btw, aku smpt msk ke SI, terjumpa posting Azrina kat sana. Mmg itu
tpt yg baik nak share problem bf ni. Moga problem babynye solve.
Insyaallah.
Abg patutnya keje mlm, tp last2 tak jadik. hehehe.. Ade la berteman
mlm ni. Tak pe la.. keje je bila lak nak rehat.

Selasa 21hb....Projek ari ni mengemas bilik blakang yg dah jadik stor
tu. Pastu lepas zohor nak p ofis ada training. Ikut schedule stat 1130pg
tp malas lah aku nak dtg cpt.
Main pekerjanya kemas ngemas kali ni abg. Aku jg erin kasi tido lena.
Mmg dah lamasgt bilik tu semak. Dengan spare part kereta, pinggan
mangkuk hadiah kawen, baju2 ngan buku2 aku. Since dah ade kabinet
dapur so bole la pindahkan pinggan mangkuk ke situ. Baju buku seme
msk dlm color box, nampak kemas sket. Spare part kete je lom leh buat
ape.Tapi tak pe la, at least ade la rupa bilek sket.
Erin lena lak tidonya. Dari kol 1030 sampai kol 245. Cuma bgn skali
tgh ari, itu pun cpt2 aku susu kan, pastu dia sambung tido.
Lepas nyusukan erin, 3 lebih aku hantar rmh kak ema. Sampai opis kol
4, call herman tanya tpt training. Baru le tau yg pagi tu cancel. Utk
leader je. Yg aku kena attend kol 6-8 nanti. Laaa.. ceh.
Tapi tak pe la at least bole aku brehat sket. Patutnya dtg lg awal so
leh pi shopping kat OU ka.. kaakakakaa..
Kebetulan kak Aida msk keje semula ari ni lepas abeskan maternity
leave. Sronok le ade kwn borak. Ape lg topik pasal bf je lah. hehehe,,
ganbatteiru jgk walaupun terpaksa top up sesekali.
Sempat p pum skali kat nursing room. Syoknye pum sambil sembang.
hihi. 20minit pum dah nak dkt 5oz. Alhamdulillah.
Mlm kol 9 baru sampai rmh, dah parking dpn rmh baru aku tingat
kunci takde. ALahai.. kena la phone abg mintak tlong abg blk. Terpk
gak nak tido rmh uda ke, tp brg2 erin lak tak de, plus jauh sgt aku drive
bwk erin ke sana. Kalo ade proper baby seat ok la gak. Ni cuma dok
atas bantal je. Mau le dia menggelongsor kang. Nauzubillah.
45minit gak le aku dok dlm kete ngan erin. Tak de lak jiran prasan.
Ade gak call kak ema ingt nak tumpang lepak, tp dia nak kuar
so dok je la layan erin dlm kete. Sib baik le merengeknye cuma kjp.
Abg blk hantar kunci, sempat jgk mkn skali.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails